Knižnice

Knižnice určené pre Arduino sú priečinky (adresáre), ktoré združujú viac súborov so zdrojovými kódmi. Vďaka týmto zdrojovým kódom máme potom jednoduchší a prehľadnejší vlastný program, keď chceme pripojiť nejaký zložitejší modul, senzor, displej a podobne. Napríklad pri stiahnutí programovacieho prostredia Arduino IDE už je tu integrovaná knižnica LiquidCrystal, ktorá umožňuje jednoduché pripojenie znakových LCD displejov. Na internete možno stiahnuť stovky knižníc a práve vďaka komunite Arduino nadšencov máme veľkú pravdepodobnosť, že pre náš modul už niekto knižnicu vytvoril a zdieľa ju s ostatnými. Na použitie novo stiahnutej knižnice v IDE máme dva základné postupy, ktoré sa tu pokúsim popísať.

Prvým spôsobom je import z Arduino IDE. Klikneme si v hornej ponuke na možnosť Projekt - Zahrnúť knižnicu a zvolíme Pridať .ZIP Knižnicu ... Potom sa nám otvorí okno, v ktorom si vyberieme stiahnutý ZIP archív s knižnicou a potvrdíme voľbu. Ak autor knižnice splnil všetky náležitosti, prebehne v poriadku import knižnice a uvidíme na spodnej lište potvrdenie. Môže sa ale stať, že knižnica nemusí byť pripravená správne. V tomto prípade je ešte možné skúsiť knižnicu rozbaliť ručne z archívu a potom znovu skúsiť import cez Pridať .ZIP Knižnicu, ale teraz otvoriť rozbalený priečinok s knižnicou a potvrdiť voľbu.

Druhý spôsob je ručné nakopírovanie priečinka s knižnicou. Ak ste nezvolili inak, všetky Arduino programy, takzvané skeče, sa ukladajú do priečinka Dokumenty a podpriečinka Arduino. Tu si tiež môžeme všimnúť priečinok nazvaný libraries. V tomto priečinku sa nachádzajú užívateľské knižnice. Ak teda stiahneme novú knižnicu a chceme si ju pridať do Arduino IDE, stačí rozbaliť archív a priečinok so súbormi knižnice (nie samotné súbory) skopírovať do spomínaného priečinka libraries. Potom už stačí len reštartovať Arduino IDE a knižnice by mali bez problémov fungovať. Jednoduchý test je taký, že si otvoríte opäť ponuku Projekt - Zahrnúť knižnice a tu na konci zoznamu uvidíte svoju novo pridanú knižnicu. Ak táto nová knižnica obsahuje tiež príklady použitia (v priečinku s knižnicou sa nachádza aj podpriečinok Examples), môžeme si tieto príklady prezrieť v ponuke Súbor - Príklady a opäť na konci zoznamu uvidíme názov novo pridanej knižnice.

Štandardné knižnice pre Arduino

  • EEPROM - čítanie a zápis do EEPROM pamäte
  • Ethernet - pre pripojenie k internetu pomocou Arduino Ethernet Shieldu
  • Firmata - pre komunikáciu s aplikáciami v počítači pomocou štandardného sériového protokolu
  • GSM - pre pripojenie ku GSM / GRPS sieti pomocou GSM Shieldu
  • LiquidCrystal - pre ovládanie displeja z tekutých kryštálov (LCD)
  • SD - pre čítanie a zápis na SD kartu
  • Servo - pre ovládanie servomotorov
  • SPI - pre komunikáciu so zariadeniami pomocou zbernice SPI (Serial Peripheral Interface)
  • SoftwareSerial - pre sériovú komunikáciu na akýchkoľvek digitálnych pinoch
  • Stepper - pre riadenie krokových motorov
  • TFT - pre kreslenie textov, obrázkov a tvarov na TFT displejoch
  • WiFi - pre pripojenie k internetu pomocou WiFi Arduino Shieldu
  • Wire - pre odosielanie a prijímanie dát zo snímačov a zariadení pomocou zbernice I2C/TWI (Inter-Integrated Circuit / Two Wire Interface)

Knižnice pre Arduino 101

  • CurieBLE - komunikácia so smartfónom alebo tabletom cez BLE (Bluetooth Low Energy)
  • CurieIMU - správa akcelerometra a gyroskopu integrovaného na doske
  • CurieTimerOne - umožňuje používať funkcie časovača

Knižnice pre Arduino Due

  • Audio - prehrávanie zvukových súborov z SD karty.

Knižnice pre Arduino Due, Zero a Arduino MKR1000

  • USBHost - komunikácia s USB perifériami ako sú myši a klávesnice.
  • Scheduler - správca multitaskingu

Knižnice pre Arduino Zero a Arduino MKR1000

  • AudioFrequencyMeter - vzorkuje analógový signál a vráti jeho frekvenciu
  • AudioZero - prehráva zvukové súbory z SD karty.
  • RTC - hodiny reálneho času (Real Time Clock)

Knižnice pre Arduino WiFi 101 Shield a Arduino MKR1000 

  • WiFi101 - správa Wifi

Knižnice pre Arduino Esplora

  • Esplora - táto knižnica vám umožní ľahko pristupovať k rôznym snímačov namontovaných na doske Esplora

Knižnice pre Arduino Robot

  • Robot - táto knižnica umožňuje jednoduchý prístup k funkciám pre Arduino Robot

Knižnice pre Arduino Yún

  • Bridge Library - umožňuje komunikáciu medzi procesorom Atheros 9331 (Linux) a mikrokontrolérom ATmega32U4

Knižnice USB pre Arduino Leonardo, Micro, Due, Zero a Esplora

  • Keyboard - simulácia klávesnice na pripojenom počítači
  • Mouse - simulácia myši, ovládanie kurzora na pripojenom počítači